(Not) According to plan

We like it when everything goes according to plan, don’t we? However, in reality, in most cases, we come across many obstacles, problems so the initial plan has to be changed or adjusted. And it’s all fine as long as we achieve, more or less, what we wanted, but … if we don’t, there is the anger, the frustration of wasting the precious time and making all of those efforts for nothing…(at least in my case, that’s the way it is). We always have those big plans, we imagine the results, but at the end of it all, the outcome is nothing what we had in mind…


POLISH VERSION

Wszyscy lubimy jak wszystko idzie zgodnie z planem, prawda? Jednak w rzeczywistości, w większości przypadków, napotykamy na przeszkody, problemy i nasz pierwotny plan musi ulec zmianie. I wszystko byłoby w porządku jeśli ostatecznie osiągniemy mniej więcej to co sobie założyliśmy, ale … jeśli nie, pojawia się złość, frustracja spowodowane stratą cennego czasu i wysilaniem się na próżno … (przynajmniej tak jest w moim przypadku). Zawsze mamy ogromne plany, wyobrażamy sobie jak to będzie wyglądało, ale koniec końców, wynik naszych starań nie wygląda tak jak sobie zakładaliśmy.

Hand made purple pendant embroidered with seed beads

Below pendant was supposed to look a bit different, I planned other shapes, the colours of the beads, but when I started to work on it, all changed. Even worse, somehow everything wasn’t right, the thread was breaking or tangling, even the beads were “vicious”. I was furious and wondered how people measure the distance between let’s say two cabochons or bigger beads around which or between which you would like to embroider the seed beads, oh come on! I never know how many rows of beads will fit in between. How are you supposed to know that? Does it come with experience or you just literally take the ruler and measure width of the beads? For me it’s always too many rows or there is a space left where a flet is visible, it looks awful! I was truly on the warpath here and I have never ever bump into so many complications, it was driving me crazy, but I persevered, survived and completed my work. Was I victorious? It’s not for me to judge, nevertheless I kind of like the pendant. I made in on a pink flet, with one purple cabochon, a few larger pink beads and pearl, white, maroon, pink and lilac seed beads.


POLISH VERSION

Poniższy wisior miał wyglądać troszeczkę inaczej, planowałam inny kształt, kolory koralików, ale kiedy zaczęłam go robić, wszystko się zmieniło. Co gorsze, wszystko zaczęło iść nie po mojej myśli, nić się rwała lub plątała, nawet koraliki były “złośliwe”. Byłam wściekła i zastanawiałam się jak inni mierzą odległość np. pomiędzy dwoma kaboszonami lub większymi koralikami, które będą chcieli wkoło obszyć mniejszymi koralikami, rany boskie! Ja nigdy nie wiem ile rzędów koralików mi się zmieści pomiędzy dwoma innymi elementami. Skąd mam to wiedzieć? Czy to przychodzi z doświadczeniem czy dosłownie bierze się linijkę i mierzy szerokość koralików? Ja zawsze wyszyję tak, że albo jest za dużo rzędów i już się nie mieszczą albo jest ich za mało i zostaje miejsce gdzie widać filc i wtedy wygląda to okropnie! Naprawdę byłam już na ścieżce wojennej z wisiorem, nigdy nie napotkałam tylu przeszkód, doprowadzało mnie to do szału, ale przetrwałam, przeżyłam i skończyłam to co zaczęłam. Czy odniosłam zwycięstwo? Sami musicie ocenić, jednak wisior podoba mi się na swój sposób. Wykonany na różowym filcu, z jednym purpurowym kaboszonem tzw. ‘kocim okiem’, kilkoma większymi, różowymi koralikami i małymi koralikami w kolorach: perłowym, białym, purpurowym, bordowym i różowym.

Naszyjnik - rękodzieło

Naszyjnik - rękodzieło

Naszyjnik - rękodzieło

Naszyjnik - rękodzieło

Naszyjnik - rękodzieło

5 thoughts on “(Not) According to plan

Leave a Reply

